Przyczepy platformowe (belowe) Pronaru cieszą się dużą popularnością nie tylko w Polsce, ale także w wielu krajach zachodnioeuropejskich. Firma z Narwi, która – jako krajowy lider produkcji przyczep rolniczych – wyznacza tendencje rozwoju branży, rozpoczęła montaż w przyczepach platformowych nowych elementów wyposażenia zwiększających funkcjonalność maszyn i zakres możliwości ich wykorzystania.
Pronar wytwarza przyczepy belowe niemal od początku rozpoczęcia działalności produkcyjnej. Po wielu latach zyskały one wśród użytkowników opinię niezawodnych, bardzo wytrzymałych i doskonale spisujących się w ciężkich warunkach terenowych. Jednak pozycja lidera, nie tylko w produkcji, ale również i sprzedaży przyczep w Polsce, obliguje Pronar do stałej modernizacji i zwiększania zakresu wykorzystania przyczep (w tym platformowych) w kolejnych branżach, tak aby znajdowały one coraz większe grono odbiorców.
Rolnicy zazwyczaj wykorzystują przyczepy platformowe Pronaru do przewozu bel sianokiszonki. Znakomicie się w tym sprawdzają przyczepy o ładowności od 7,3 do 18,5 t (dwuosiowe, trzyosiowe i na zawieszeniu typu tandem). Warto również podkreślić, że ich szerokość jest dostosowana do przewozu europalet i skrzyniopalet, dlatego świetnie nadają się do przewozu także innych ładunków. Popularne belówki znajdują m.in. zastosowanie w gospodarstwach nastawionych na produkcję warzyw i owoców.
Przyczepy platformowe Pronaru cieszą się również dobrą opinią wśród właścicieli gospodarstw leśnych i tartaków. Modele oznaczone literą K (T026KM, T025KM i T028KM) mogą być wyposażone w elementy dodatkowe, m.in. kłonice służące do podtrzymywania podczas transportu kłód drewna albo desek. Dokonując wyboru elementów wyposażenia dodatkowego przyczepy belowej przystosowanej do przewozu drewna, nabywca może wybrać: czy zamontować w niej tylko kłonice, czy mieć przyczepę bardziej uniwersalną, wyposażając ją także w drabinki oporowe do bel (wówczas – w zależności od rodzaju prac – kłonice można samodzielnie montować lub demontować). Otwory po wyjętych kłonicach zabezpiecza się gumowymi zaślepkami, które chronią bele owinięte folią przed jej uszkodzeniem.
Coraz większym zainteresowaniem cieszą się przyczepy belowe wyposażone w ściany hydrauliczne. W większości przyczep belowych ładunek jest zabezpieczany przez pasy mocujące. Jednak ich montaż jest pracochłonny i wymaga wysiłku fizycznego. Pronar zareagował na potrzeby rynku i wprowadził do produkcji przyczepy belowe T028KM oraz T026KM z hydraulicznie sterowanymi bocznymi ścianami zabezpieczającymi przewożony ładunek. Ściany sterowane hydraulicznie zabezpieczają wzdłużnie i bocznie ładunek przed przemieszczeniem i wypadnięciem podczas transportu.
Boczne zabezpieczenia są hydraulicznie przestawiane i unoszone do góry (podczas załadunku) lub do dołu (podczas transportu). System hydraulicznego sterowania ścian bocznych szybko, wygodnie i pewnie zabezpiecza ładunek oraz całkowicie eliminuje zagrożenia, jakie dla ruchu drogowego mogą spowodować wypadające bele. Takie rozwiązanie, w porównaniu z tradycyjnym spinaniem pasami transportowymi, pozwala zdecydowanie skrócić czas zabezpieczania ładunku. Ponadto, hydraulicznie podnoszone ściany boczne, zabezpieczają ładunek skuteczniej niż pasy transportowe.
Pronar produkuje następujące przyczepy platformowe:
Ostatnie
- 25 paź 2024Gala wręczenia odznaczeń resortowych w Centrum Wystawowym PRONAR
- 01 paź 2024Otwarcie stacjonarnego sklepu z częściami zamiennymi PRONAR
- 22 sie 2024Sklep internetowy Pronar Wheels
- 29 maj 2024Pronar i Wojskowa Akademia Techniczna łączą siły na rzecz innowacji
- 27 maj 2024Prestiżowe wyróżnienie Polskiej Rady Biznesu dla Prezesa PRONAR