Osie i układy jezdne


Dział produkcji osi powstał w 2012 roku. Zajmujemy się produkcją oraz sprzedażą osi i półosi hamowanych oraz niehamowanych. Dla swoich klientów oferujemy również osie w zestawie z kompletnymi zawieszeniami i kołami. Obecny asortyment produkcji obejmuje osie do przyczep i maszyn rolniczych o ładownościach od 4 do 24 T. Produkcja głównych komponentów składowych oraz montaż odbywa się w zakładach produkcyjnych Pronar natomiast część elementów, głównie normalia, takie jak łożyska, uszczelniacze, śruby dostarczane są od renomowanych światowych producentów. Produkowane przez nas osie i półosie przeznaczone są do stosowania w : przyczepach rolniczych, opryskiwaczach, wielkogabarytowych agregatach uprawowych, maszynach budowlanych, komunalnych i leśnych.

Dział wdrożeń który zajmuje się badaniami i rozwojem produktów jest w stanie przygotować oś dopasowaną do indywidualnych potrzeb klienta. Dzięki zastosowaniu zaawansowanych technik projektowania trójwymiarowego jesteśmy w stanie zaproponować najbardziej optymalne rozwiązania tak aby zaspokoić potrzeby każdego klienta.

Produkcja czopów odbywa się na nowoczesnej w pełni zautomatyzowanej linii. Składa się ona z dwóch stacji roboczych. Pierwsza stacja służy do obróbki zgrubnej, która wyposażona jest we własne układy automatyki oraz szereg czujników i sterowników. Kolejna stacja służy do obróbki wykańczającej. Proces obróbki sprawowany jest tu za pomocą specjalistycznej sześciowrzecionowej głowicy, która umożliwia obróbkę wykańczającą oraz wykonuje takie operacje jak wiercenie otworów, nagniatanie gwintów oraz nagniata powierzchnię czopu. Proces nagniatania jest procesem powierzchniowej obróbki plastycznej polegającej na wywieraniu nacisku na powierzchnię obrabianego przedmiotu narzędziem o gładkiej powierzchni roboczej. Nagniatanie przeprowadza się w celu zwiększenia odporności warstwy powierzchniowej na korozję, obniżenia chropowatości powierzchni w efekcie czego żywotność materiału jest znacznie wydłużona. Nagniatanie powierzchni jest innowacją stosowaną podczas produkcji osi – co wyróżnia nasz produkt efektem tego jest znaczne wydłużenie żywotność osi. Obie stacje połączone są ze sobą systemem chwytaków i przenośników co umożliwia zwiększenie wydajności oraz zminimalizowanie czynnika ludzkiego podczas produkcji. Bardzo istotnym elementem tej linii jest stanowisko kontrolno pomiarowe. Każdy obrobiony element trafia na specjalny stół pomiarowy, na którym automatycznie dokonywana jest kontrola obrabianych parametrów. W przypadku gdy wymiar przekroczy zaprogramowane tolerancje wymiarowe urządzenie pomiarowe zasygnalizuje to obrabiarce, która dokona automatycznej korekty obrabianych wymiarów. Innym równie ważnym elementem na wydziale jest linia spawalniczo-montażowa służąca do montażu osi. Tu z wcześniej wyprodukowanych i zakupionych komponentów (elementów składowych) na specjalnie oprzyrządowanych urządzeniach powstaje gotowy produkt. Linia ta wyposażona jest w dwa gniazda spawalnicze, stoły rolkowe, żurawie oraz stanowiska monterskie.
Wysoka jakość oraz stuprocentowa powtarzalność produkowanych elementów składowych osi jak i samych osi, potwierdzona certyfikatem ISO 9001, jest możliwa dzięki ciągłemu monitoringowi i stałemu udoskonalaniu procesów produkcji.

  1. Osie i półosie hamowane

    Oferujemy pełną gamę osi i półosi hamowanych dla przyczep o ładowności od 1 do 24T. Dla potrzeb klienta mamy przygotowane różne rodzaje przyłączy kół. W zależności od obciążenia oferujemy różne rodzaje łożyskowań. W zależności od obciążeń i prędkości proponujemy różne przekroje prętów nośnych.

    Nasza oferta zawiera:
    Hamulec 250×60 w kilku wersjach przyłączy felg i dowolnym rozstawie kół.
    Hamulec 300×60 w kilku wersjach przyłączy felg i dowolnym rozstawie kół.
    Hamulec 300×90 w kilku wersjach przyłączy felg i dowolnym rozstawie kół.
    Hamulec 300×135 w kilku wersjach przyłączy felg i dowolnym rozstawie kół.
    Hamulec 400×80 w kilku wersjach przyłączy felg i dowolnym rozstawie kół.
    Hamulec 406×120 w kilku wersjach przyłączy felg i dowolnym rozstawie kół.
    Hamulec 406×140 w kilku wersjach przyłączy felg i dowolnym rozstawie kół.

  2. Osie i półosie niehamowane

    Osie i półosie niehamowane stosowane są w urządzeniach, które rozwijają stosunkowo małe prędkości oraz w urządzeniach o małych masach własnych. W skład osi i półosi hamowanych wchodzi piasta i pręt nośny o przekroju kwadratowym lub okrągłym.
    Dla tego rodzaju produktów przygotowaliśmy wiele różnych rodzajów przyłączy kół oraz rodzajów łożyskowań.

  3. Zawieszenia

    Wykorzystując wielo-asortymentowy profil produkcji własnej oraz wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klienta postanowiliśmy stać się wytwórcą i dostawcą gotowych układów jezdnych, które mogą być wykorzystywane przez innych producentów przyczep. W skład kołowych układów jezdnych, poza osiami, wchodzą resory, koła ogumione, wahacze oraz siłowniki hydrauliczne i pneumatyczne. Wszystkie te elementy są produkowane w Pronar dlatego jesteśmy w stanie zaoferować bardzo konkurencyjne ceny. Gotowe układy jezdne mogą być stosowane nie tylko w przyczepach, ale również w innych maszynach rolniczych, budowlanych czy komunalnych.
    Projektując zawieszenie jezdne niezbędne jest zapoznanie się z oczekiwaniami klienta. Zapraszamy do współpracy-  prosimy o kontakt telefoniczny, mailowy lub wypełnienie formularza, dostępnego na stronie internetowej.

  4. Zapytanie ofertowe













      1. Dane klienta

      1.1. Nazwa klienta*

      1.2. Kod pocztowy* 1.3. Miejscowość*

      1.4. Kraj*

      1.5. Telefon* / 1.6. Fax

      /

      1.7. Osoba kontaktowa*

      1.8. Adres e-mail*

      2. Dane pojazdu

      2.1. Oś2.2. Półoś

      2.3. Układ osi* I.II.II`.III.

      I.II.II`.III.

      2.4. Dopuszczalna prędkość przyczepy* 25 km/h40 km/h60 km/h

      2.5. Dopuszczalny nacisk na dyszel [kg]*

      2.6. Dopuszczalna masa całkowita [kg]*

      2.7. Rozstaw płyt resorowych [mm]*

      2.8. Szerokość stosowanych resorów [mm]*

      2.9. Rozmiary stosowanych opon*

      2.10. Hamulec*

      NiehamowanaPneumatycznyHydraulicznyNajazdowy

      3. UWAGI


      ⌀D1[mm]

      ⌀D2[mm]

      (*)- pola obowiązkowe

    Wszystkie oferowane wyroby posiadają homologację, która umożliwia zastosowanie naszych produktów w wyrobach poruszających się po drogach publicznych.

    Typ hamulca Rozmiar bębna hamulcowego [mm] Raport z badań hamulca Siła hamowania na oś [kg] Promień koła
    wg StVZO do 25 km/h wg StVZO do 40 km/h 25 km/h 40 km/h R min [mm] R max [mm]
    2560P 250×60 BLH.074.13B BLH.075.13B 4137 2793 348
    4000 2700  360
    3060P 300×60 BLH.066.13B BLH.067.13B 6515 3561/4041* 396
    5353 2925/3319*  482
    3090P 300×90 BLH.062.13B BLH.063.13B 10485 7863 396
    8632 6474 481
    3013P 300×135 BLH.072.13B BLH.073.13B 15081 9871 372
    11663 7634  481
    4080P 400×80 BLH.064.13B BLH.065.13B 11642 8917 481
    10108 7742  554
    4012P 406×120 BLH.068.13B BLH.069.13B 14977 11602 481
    12128 9395  594
    4014P 406×140 BLH.070.13B BLH.071.13B 17838 14846 481
    14444 12022  594

    * siła hamowania uzależniona od typu zastosowanego materiału ciernego